16 Haz 2011

ŞAH&SULTAN-İskender Pala

-iskender pala nın ilk okuduğum kitabı "katre i matem" idi,bayılmıştım,bir cinayeti ve onun çözülmesi için yapılanları anlatıyordu,fakat günümüzde değil,taa lale devrinde,polisler yerine yeniçeriler,hakimler yerine kadılar,hapishaneler yerine kapkara zindanlar vardı,resmen tarihi bir polisiyeydi,çok sevmiştim

-iskender pala  nın elime geçen ikinci kitabı "babilde ölüm istanbul da aşk" idi,fekat bu kitabı yarıda bıraktım tamamlayamadım,hem taşınma telaşım vardı bu kitabı elime aldığım sıralarda,hemde o kadar sıkıcı o kadar boğucuydu ki,fenalıklar bastı okurken,leyla ile mecnun dan bahsediyordu ama mecnun şiirlerin yazılı olduğu bir papirüse dönüşmüştü,üzerine çizilen her çizgi canını yakıyordu,o papirüsü aldılar istanbul a getirdiler derken, uzun uzun bu kağıt parçasının acılarını ve leyla ya  olan aşkını dinlemekten ip koptu bende "ya bi git allaaını seversen"deyip bi köşeye kaldırdım


-şah ve sultana gelelim,kahramanlarımız iki büyük lider,bir tarafta osmanlı sultanı yavuz sultan selim,bir tarafta safevi devletinin başı Şah ismail. ikisi arasındaki mücadele tüm çaldıran savaşı ile başka bir boyuta taşınıyor,kitap birkaç kişinin dilinden anlatılıyor,hoş bir ayrıntı olmuş bence,konusunu sevdim çok sıkıcı değil,hikaye rahat ilerliyor,tabii yazar dayanamamış yine araya "gerçek sevgi  nedir,nerede bulunur" gibisinden tartışmalar da katmış ama elimden düşürmeden hızlıca okudum

-islamdaki mezhep ayrılıklarına da değinen bir kitap olmuş,galiba biraz tepki de çekmiş bu yüzden,yazar tarafsız mıydı, taraf mı tutmuştu buna karar vermek zor,hassas konular, okuyun siz kararınızı verin anacım


-bir de  kitapta çaldıran savaşında bir asker kurşunla vuruluyor,aklıma takıldı,ülen çaldıran dediğin 1514 te olmuş bi meydan savaşı o zaman silah var mıydı ahanda yazarın açığını yakaladım derken,şööle bir araştırdım meğer o tarihlerde top ve tüfenk osmanlı ordusunda kullanılıyormuş,tabii çok gelişkin şeyler olmasa da tabanca bile varmış,tarih bilgilerini lise 1 de bırakırsan olacağı budur,yazarımızdan özür diler,katre i matem tarzında kitaplar yazmasını temenni ederim:) 

2 yorum:

eva dedi ki...

sedoşum bir kitabı daha devirmişsin hayırlısıyla,ben de okudum o bahsettiklerinin hepsini hatta bir kitabı daha var iskender pala nın bunlardan bi hayli farklı bir tarzda. iki darbe arasında diye. ordudan irtica nedeniyle atılma sürecini anlatıyor.o da değişik.ama en güzeli o yarım bıraktığın kitabı bence, ben 3 defa okudum. o kadar sevdim. ya sabır çek bi defa daha başla bence. bence:))

bir discinin gunlugu dedi ki...

cüddü müsün? o zamansa tekrar başlayacağım o kitaba kuşum,dedim ya tam taşınma dönemiydi,kitabı nereye koyduğumu bile hatırlamıyordum,bi ay sonra arabanın bagajından çıktı(yorum olayı da temadan kaynaklıymış,temayı değiştirdim normale döndü:)

© 2011 bir dişçinin günlüğü, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena