16 Tem 2011

ORHAN PAMUK-Masumiyet müzesi

-ne zamandan beri okumayı düşündüğüm bu kitabı,kaynıvalidemin kitaplığına yaptığım son ziyarette hemen çantama atıverdim
-itiraf ediyorum kitabın ilk sayfalarında çok çoook sıkıldım,allahım dedim nasıl bitecek bu kitap,tabii bunda sıcakların ve çorlunun bunaltıcı nemli havasınında etkisi var diye düşünüyorum
-kitabı konusundan biraz bahsedecek olursak,kahramanımız Kemal,kendisi nişantaşında oturan ve nişanlanmak üzere olan bir fabrikatör çocuğu,fakat nişan töreni arifesinde uzak akrabası Füsun a aşık oluyor,ama deli gibi bir aşk,çok kısa zamanda ilişkileri ilerliyor,Kemal in annesinin kullanmadığı eşyalarını koyduğu apartman dairesinde buluşmalar,sevişmelere dönüşüyor ve tüm bu olanlar 70 li yılların Türkiyesinde gerçekleşiyor. Kemal nişanından sonra Füsun ortadan kayboluyor ve Kemal in birlikte geçirdikleri anların hatırası olan eşyalara karşı acaip bir takıntısı başlıyor,Füsun la ilgili herşeyi her eşyayı,tuzluktan tutun saç tokasına kadar biriktiriyor,gerisini daha fazla anlatmamalıyım bence,
-hikaye çok yavaş akıyor gibi dursa da,esasında ilginç,değişik bir kitap,sırf yazarın bu farklı anlatım tarzı için okunur,
- Orhan Pamuk un diğer kitapları ile kıyaslamadan önyargısız bir şekilde okumak lazım bence Masumiyet Müzesini,eski Türk filmleri tadında bir aşk romanı okumak istiyorsanız seveceksiniz,ama eğer “yok kardeşim öyle aşklar” diye düşünenlerdenseniz mutlaka sıkılacaksınız
-orhan pamuk un kendi hayatını anlattığı bi kitap vardı ya hani,ben onu çok sevmiştim,bu kitapta birazcık ona benziyor,sadece aşıkları anlatmakla kalmıyor,aynı zamanda 70 li yılların sonlarına doğru da ülkenin geçirdiği değişimleri,en güzeli de o yıllardaki istanbul u o kadar güzel gözünüzün önünde canlandırıyor ki,en çok bu özelliğini sevdim galiba bu kitabı

0 yorum:

© 2011 bir dişçinin günlüğü, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena