6 Nis 2011

TREVANİAN-ŞİBUMİ

-evet kitabı okumayı geçen hafta bitirdim ama ancak yazabiliyorum anahtar kelimelerimiz:japonya,rusya,amerika,bask bölgesi,CIA,mossad, kiralık katiller,kirli işler,temiz kalmaya çalışan insanlar
-yazarın kendi öyküsü çok ilginç,amerikalı bir profesör,gerçek adını kullanmıyor(kimliğini yakın zamana kadar kimse bilmiyormuş)2005 te ölmüş nereye gömüldüğü sır, bir sürü casusluk ve macera romanı var,kitaplarından birinde anlattığı müze soyma tekniğiyle gerçekten bir müze soyulmuş,değişik adam öldürme yöntemleri var fakat okuyucuları bu teknikleri kullanıp birbirlerini öldürmesinler diye kitaplarında ayrıntıya girmemiş
-kitabımızın türü macera,kahramanımız durdurulamayan,kendine has yöntemleri olan ve hiçbir kurum ya da ülkeye bağlı olmayan bir kiralık katil
-kitap kahramanın çocukluğu ile Şangay da başlıyor,kahramanımızın gençliği ikinci dünya savaşı yıllarına olgunluğu soğuk savaş dönemine denk geliyor,tam huzuru buldum derken işler karışıyor,güzel sürükleyici bir macera başlıyor
-kitapta bana farklı gelen birşeyden sözetmek istiyorum,macera romanı ama çoğu yerde yazar maceranın içine bence kişisel yorumlarını da katmış gibi,mesela özellikle devletlerden,milletlerden bahsederken öyle genellemeler yapmış ki “tüm araplar böyle,tüm ruslar şöyle,amerikalıların hepsi aptal gibi” bazen bu adam ırkçı mı nedir diye düşünmedim değil(bu kitabı okuyanlardan yardım istiyorum benimle aynı fikirde olan var mı yoksa bu kendi paranoyaklığım mı)
-neyse sonuç olarak okuyucuyu farklı bilgilerle tanıştıran,hızlı okunan ilginç bir kitaptı,şimdi gizemli yazarımızın diğer kitapları sırada okunmayı bekliyor

4 yorum:

zoitsa dedi ki...

ayy ben çok merak ediyordum bu kitabı ..daha felsefik gözüküyordü gözüme..konusuna bakmamıştım ...listeye aldım hemen:)

bir discinin gunlugu dedi ki...

zoitsa;inanmayacaksın bende de öyle bir kanı vardı kitabı okumadan önce,ama çok sevdim üç farklı kitabı sırada

Judy Abbott dedi ki...

felsefik değil, alemlerin en efsane romanlarındandır Şibumi. Ben üni'deyken elden ele dolaşır, adı bir efsane gibi kulaktan kulağa fısıldanırdı:)) şahane bir roman:)

bir discinin gunlugu dedi ki...

judy bende çok beğendim,ulen bu yazar hakketten kiralık katil mi yoksa diye düşünmedim değil valla,öyle ayrıntılı anlatmış ki

© 2011 bir dişçinin günlüğü, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena