18 Mar 2011

ELİF Paulo Coelho

Elif - anahtar kelimeler; Paulo(yani yazarımızın kendisi),transsibirya ekspresi,rusya,hilal adında keman çalan bir kız,içe dönme,kendini bulma yolunda yapılan 8 saat diliminin değiştiği bir yolculuk
-bence bazı kitapları okuyup sevebilmek için belli bir yaşa gelmiş olmak gerekiyor,neden diyeceksiniz şöyle anlatayım,mesela kayınpederim 60 yaşlarında ve şu anda sürekli kendini bulma,içe dönme,içimize yapılan yolculuk,kainatı dinle,meditasyon,yoga,ferrariyi sat ışığa git vs gibi benzeri kitaplara bayılıyor,”elif” kitabını okusa % 100 beğeneceğine eminim ama gelgelelim bizim yaşımızda gitmiyor gidemiyor
-kitapta yazarımız paulo kendi hayatından bi dönemi anlatıyor,hayatta herşeyden sıkılıyor,bilgelikte ilerleyemediğini ,birşeylerin eksik olduğunu hissediyor,akıl hocası J. diyor ki git gez,o da başlıyor gezmeye,bi kaç ülkeyi gezdikten sonra moskovadan Transsibirya ekspresine yayıncıları,rehberi ve hilal isimli hiç tanımadığı bir kız ile biniyor,hilal sürekli yazarımızın peşinde zorla kendini vagona hatta kompartmana kadar aldırıyor,yazarımız hilal ile beraber geçmiş hayatlarına gidiyor (yalnız geçmiş hayat demiyorum hayatlar diyorum çünkü birden fazla hayatını biliyor  ve ziyaret ediyor yazarımız)
- kitabın şöyle bir yönüde mevcut,sanki  yazarın karısına da mesaj gidiyor gibi,hilal onu baştan çıkarmaya çalışıyor,ama yazarımız yüz vermiyor,aynı yatakta hilale sarılarak yatıyor ama orada amacı sadece geçmiş hayatlarına geri dönüp  o günleri görebilmek için gerekli enerjiyi yaratmak,kıza seni seviyorum diyor,sonra yok ben seni ırmak ve nehirleri sevdiğim gibi seviyorum diye çeviriyor,var bu işte bir iş:)
-paulo coelho;reenkarnasyona inanıyor,paralel evrenlerden bahsediyor,şamanlar ölü ruhlarla konuşuyor,inancına sonuna kadar saygım var ama sadece anlayamıyorum ben bu adamı,sufi mi, hristiyan mı ,budist mi  çözemiyorum,çok farklı geliyor anlattıkları
-sonuç olarak yazdıkları gerçek gibi duruyor,hatta yazar daha sonra hilal le şu tarihte şurada karşılaştım diye de söylemiş,kurguysa sözüm yok ama gerçekse nasıl yani? Gidip gelebiliyor muyuz diğer dünyalar paralel evrenler arasında? Işte kitaptan sonra kafamda kalan sadece soru işaretleri,ama  " yoh ööle bişey"  diyip  normal hayatıma geri dönmeyi tercih ediyorum. 

1 yorum:

Unknown dedi ki...

şimdilik bu kitabı beklemeye alıcam sanırım:)

© 2011 bir dişçinin günlüğü, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena