12 Şub 2012

iki kitap

bu kitapları okuyalı neredeyse 1 ay geçti ama araya giren ameliyat tüm programımı alt üst ettiği için ancak şimdi yazabiliyorum,ilk kitabımızla başlayalım: "engereğin gözü",yazarı Zülfü Livaneli,içimde garip bir dejavu hissiyle okudum bu kitabı,sanki  bu kitabı daha önce okumuş gibiydim fakat hatırlayamadım belki de konusu şu aralar tv de çok popüler olduğu içindir,evet kitabımız "harem" den bahsediyor,haremi hadım edilmiş bir haemağasının diliyle anlatıyor,kitapta her ne kadar padişah isminden bahsedilmese de, 4.Murat  tan sonra tahta çıkan kardeşinin saltanatı  anlatılıyor,daha fazla ayrıntı vermeyeyim zaten çok kısa bir roman,fazla aksiyon yok ama yazarın anlatım tarzına bayıldım.

 ikinci kitabımız "leyla" yazarı Alexandra Cavellus,gerçek bir hikaye anlatılmış kitapta,kısaca özetleyecek olursam konu Bosna-Hersek te geçiyor,savaş yılları, leyla bir genç kız, bir anda kendini toplama kamplarından birinde buluyor,açlık,tecavüz,aşağılanma bunların hepsine maruz kalıyor ve oradan nasıl kurtulduğunun öyküsü anlatılıyor kitapta,dili çok iyi değil,ama konu çarpıcı,90 lı yıllarda avrupa nın ortasında,nasıl böyle bir katliama göz yumulabilmiş insan şaşıp kalıyor




0 yorum:

© 2011 bir dişçinin günlüğü, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena