10 May 2011

Gaziantep

en son nerede kalmıştım,antep yollarında iken yazmıştım son yazımı,gezi bitti üzerinden iki hafta geçti ben ancak şimdi zaman bulabiliyorum, 4 gün klinikten uzak kalınca hastalar birikmiş birikmiş,5 gün de evden uzak kalınca da doğal olarak ev işleri birikmiş,neyse toparlandık geri döndük,haydi gezimizle başlayalım...

uçaktan inince hava o kadar güzeldi ki,yorgunluğa rağmen dayanamadık Gaziantep in o güzel parklarından birinde yürüyüşe çıktık(çorlu nun bulanık gri depresif havasından sonra şu gökyüzünün güzelliğine bakın yav)

şimdi gezdiğimiz gördüğümüz yerleri anlatmak lazım fakat Antep e gidince de insan gezmekten çok yiyor, "nereyi görmeye gidelim" den çok "ne yemeye gidelim" konuşuluyor,tabii biz ilk akşamdan hızlı bir başlangıç yaptık böyle yanar dönerli karışık kebaplarla birlikte,gittiğimiz yerin ismi Sahan restoran idi,biz servisten de yemeklerden de çok memnun kaldık,malta eriği var ya biz de yeni dünya da denir onun bile kebabı vardı, "koyun eti yemem ben" diye burun kıvıranlar bile bayıla bayıla yedi valla-ki bende bu grubun içindeydim

ikinci gün istikamet Halfeti baraj gölü,yolda giderken Birecik te kelaynakların korunduğu alana da uğradık,Halfeti çok sevimli bir sahil kasabası gibi,tekne turu yapmayı ihmal etmedik,esasında balığı meşhurmuş ama biz öğle yemeğini İmam Çağdaş ta yemeyi kafaya koymuştuk,merkeze dönene kadar 2 saate yakın yol gittik,
imam çağdaşın hem lahmacunları hemde baklavaları muhteşemdi,yani ben yememişim daha önce onları,biz oradan çıktığımızda saat 4 tü,ve ancak bakırcılar çarşısını dolaşabildik,baharatçılar,fıstıkçılar derken akşam oldu otele git biraz dinlen sonra hadi akşam yemeği,Aşina diye yöresel yemekler yapan bi yere gittik gitmez olaydık,yuvalama çorbası çok güzeldi fakat analı kızlı diye bi çorba getirdiler ki ben bi kaşık ancak alabildim,nasıl yağlı nasıl acıydı o öyle,ben geziye kuzenim ile katılmıştım,yemekten sonra bi midesi bulandı bi kötü oldu,otele kendimizi zor attık
ertesi gün sabah erkenden Mardin e yolculuk vardı,biz Gaziantepi doğru düzgün gezemedik,daha gezeceğimiz ve yiyeceğimiz bir sürü şey vardı ama vakit çok kısıtlı olunca ancak bu kadarını görebildik,ama bi gün eşimle de gelip daha uzun kalmak isterim bu güzel şehirde,azz sonra Mardin